Over ons  Nieuws/blog  Login   
  Search
 
 
 
Home
 
 
 
Boekhouding onderneming
 
 
 
Boekhouding Stamrecht BV
 
 
 
Financiële Planning
 
 
 
Stamrecht BV Home
 
 
 
Praktijkvoorbeelden
 
 
 
Voordelen Clarus
 
 
 
Jaarlijkse aangifte
 
 
 
Uitkeringen
 
 
 
Overstappen
 
 
 
Liquidatie
 
 
 
Kosten
 
 
 
De fiscus
 
 
 
Downloads
 
 
 Boekhouding Stamrecht BV  >>  Overstappen     december 13, 2017  
Overstappen boekhouding Stamrecht BV

Wanneer u wenst over te stappen naar Clarus voor de boekhouding van uw Stamrecht BV, is dit eigenlijk vrij simpel. Heel soms wordt er gedacht dat dit een lastige zaak is gezien het feit dat een andere boekhouder alle gegevens van u heeft. Dit is echter niet het geval, de gegevens waarop de huidige boekhouder de jaarlijkse aangifte doet, krijgt hij ieder jaar van u aangeleverd, het is dus slechts een kwestie van deze stukken vanaf het moment van overstappen voortaan bij ons aan te leveren in plaats van de oude boekhouder.

De overstap met de boekhouding van uw Stamrecht BV gaat gepaard met de volgende activiteiten:

Stap 1: U levert eenmalig de benodigde 'stamgegevens' van uw Stamrecht BV aan

Dit zijn de gegevens die wij van iedere nieuwe klant eenmalig nodig hebben om de Stamrecht BV op te nemen in onze administratie. Denk hierbij aan kopietjes of scans van de volgende zaken:

  • De oprichtingsakte
  • De stamrechtovereenkomst (bij sommige partijen ook wel stamrechtakte of uitkeringsovereenkomst genoemd)
  • Eventuele aktes van geldlening of rekening-courant overeenkomst (in geval u geld aan uzelf heeft geleend)
  • Fiscaal nummer van de Stamrecht BV (RSIN nummer)
  • Kopie uittreksel KvK
  • Een kopie van uw identiteitsbewijs
  • Indien u al eens aangifte heeft gedaan: een kopie van het laatste jaarrapport en/of aangifte

Stap 2: U levert ieder jaar de relevante stukken voor dat jaar van de boekhouding van de Stamrecht BV aan

Dit zijn doorgaans maar twee dingen:

  • Alle dagafschriften van de bankrekening(en) van de Stamrecht BV, inclusief die van januari van het jaar volgend op het boekjaar
  • Alle betaalde facturen

Indien wij bovenstaande stukken ontvangen kunnen wij dus de gehele aangifte voor u verzorgen ieder jaar, uiteraard tot het moment waarop u besluit de aangifte ergens anders onder te brengen of zelf te doen (zie voor het laatste onze voorbeeld journaalposten en balansen).

Voorafgaand gesprek?

Uiteraard kunt u bovenstaande gegevens per mail of post aanleveren maar het is veelal prettig vooraf eens kennis te maken met elkaar. Daarom bent u van harte welkom om eerst eens bij ons op kantoor af te spreken om de huidige situatie van uw Stamrecht BV wat beter in beeld te krijgen en eventueel de spelregels rondom de Stamrecht BV nog eens door te nemen. Niet iedereen heeft hier echter de behoefte aan, dus het blijft altijd mogelijk om simpelweg de spreekwoordelijke 'schoenendoos' per mail of post aan te leveren zonder eerst op kantoor te 'hoeven' komen.

 

Hoofdkantoor Den Haag
Bankaplein 3
2585 EV  DEN HAAG

Vestiging Venray
Langstraat 125
5801 AC  Venray

tel : 070- 416 16 05
fax : 070- 416 16 26
info@clarusadvies.nl


 

Text/HTML





Social Sharing Sites
 Copyright 2011 Clarus Financieel Adviseurs   Terms Of Use  Privacy Statement