Clarus Financieel Adviseurs - Jaarlijkse aangifte

Op deze pagina treft u kort de zaken aan waar u jaarlijks bij de aangifte mee te maken krijgt wanneer u een Stamrecht BV heeft. De standaard boekhouding van een Stamrecht BV (welke wij verder uitwerken in de praktijkvoorbeelden boekhouding Stamrecht BV) betreft:

Verplichte jaarlijkse werkzaamheden bij de boekhouding van een Stamrecht BV

  • De aangifte vennootschapsbelasting
  • Het opstellen van de jaarrekening/balans
  • Het opstellen van de notulen van de jaarvergadering
  • Het deponeren van de jaarstukken bij de Kamer van Koophandel

Eventuele (maar ook verplicht) bijkomende zaken bij de administratie van een Stamrecht BV

  • Een maandelijkse salarisadministratie indien er uitkeringen worden betaald uit de Stamrecht BV
  • BTW-aangifte (per kwartaal) indien de Stamrecht BV ook andere werkzaamheden uitvoert

Incidentele werkzaamheden voor de administratie van een Stamrecht BV, afhankelijk van de acties DGA

  • Akte van geldlening voor de DGA (of een familielid/derde)
  • Rekening-courant overeenkomst tussen de DGA en de Stamrecht BV
  • Hypotheekakte tussen de Stamrecht BV en de DGA (of familielid/derde)
  • Opstellen akte van periodieke uitkeringen (op basis van 1% sterftekans)
  • Opstellen van akte om de periodieke uitkeringen te wijzigen of stop te zetten
  • Contact met de fiscus aangaande goedkeuring

Bij alle werkzaamheden aangaande de administratie van de Stamrecht BV kunnen wij u van dienst zijn. De kosten die wij hiervoor vragen kunt u terugvinden op de betreffende pagina.